דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמעצבים חדר תינוקות

היי לכם 🙂 השבוע ליקטנו עבורכם את כל הטיפים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם ניגשים לעצב את חדר הילדים שלכם. עם ידע וניסיון של רוית- אמא טרייה וגלית מעצבת פנים ואדריכלית, חשבנו איך להפוך לכם את החיים ליותר קלים.
  • קודם כל, וודאו שכל מה שאתם צריכים יהיה נגיש עבורכם בזמן החלפת החיתול: למשל חיתולים, מגבונים (וכמה שיותר יותר טוב) משחת החתלה, בגדים מלוכלכים, בגדים נקיים, סל כביסה, פח לחיתולים (עדיף תת קרקעי J ) מוצץ ועוד… הדבר הכי מסוכן זה להסתובב ולהפנות גב לתינוק בעודו שוכב על שידת ההחתלה. לכן, חשוב מאוד שכל הדברים האלה יהיו בקרבת מקום.
  • אל תשאירו חדר מבולגן: חלק ניכר מהלילה יוקדש להרגעת התינוק. וכן, זה יהיה בעיקר על הידיים, תוך כדי הליכות חוזרות בחדר. חפץ שלא יונח במקום יהווה סכנה גם עבורכם ווגם עבור ילדכם.
לכן, דאגו שחדר התינוק יכיל מקומות אחסון נגישים ונוחים.
  • אל תפחדו מהחושך: שינה טובה במשך היום חשובה מאוד להתפתחות התינוק. כדי לגרום לשינה אופטימלית יש לדאוג לתאורה מתאימה המחקה את תאורת שעות הלילה. למשל ע”י וילונות מתאימים ותאורה עדינה.
  • מוטיב:
הרבה הורים (בואו נודה על האמת, מדובר בהרבה אמהות J) מסתובבים בין חנויות ורוכשים פריטים יפים שהם אוהבים. ההיצע הוא מטורף ואינסופי ולכן ההמלצה שלנו היא- חכו שניה, תשאירו את האשראי בכיס, קודם תבחרו קו עיצובי ואז תלכו איתו עד הסוף. למשל, חדר בגוון מסוים או חדר קונספט ועוד…
  • לצאת מהמסגרת: תמונות ממוסגרות היא דרך טובה לעיצוב הקיר בחדר התינוק. אך לא רק איורים, תוכלו למסגר יריעות בד מגניבות שמתאימות לצבע החדר , לצייר בעצמכם פרינטים מקוריים ולמעשה להשתמש בדמיונכם הפרוע.
  • רהיטים ידידותיים למשתמש: כדאי שהרהיטים שאתם רוכשים ישמשו אתכם גם לילד הבא. לכן מומלץ שיהיה ניתן לנקות אותם בלי בעיה, שאביזרי הטקסטיל בחדר יהיו ניתנים לכיבוס ושאיכותם לא יפגעו.
  • אל תהיו מקובעים:
הנטייה הרווחת היא להשתמש בצבעים לפי מין היילוד- ורוד לבת וכחול לבן. למעשה, לתינוק שלכם לא ישנה צבע הקיר או האבזור בעריסה. תרגישו חופשי “להעז” עם צבעים נוספים, העיקר שיהיו בגוונים רכים שישמרו על אווירה נעימה. יש לכם טיפים נוספים? נשמח שתשתפו  

השארת תגובה